由大人物變成一嚿飯(蘋果日報)

A08-295.1

 

黃之鋒與梁振英半年前首度正面交鋒,當時梁連「學民思潮」的名字也沒聽過。雙方再次碰面,已是學生絕食之時,黃只肯鞠躬不肯握手,碰得梁一鼻子灰。梁朝百日,一班中學生把政府弄得天翻地覆,15歲的黃之鋒見證梁振英由「好威威」的大人物,淪為接連錯判民情的「一嚿飯」,「如果每隔三個月就爆單社會議題,佢都幾難做落去」。

重房屋輕教育

梁振英今年三月邀約網民茶敍,黃是座上客。梁談笑自若,輕鬆抄筆記,黃承認當時有點膽怯,「佢有度殺氣、力場,為基層發聲好威威」。黃要求梁表明對國民教育科的立場,又批評課程沒納入六四等議題,梁就問:「你學校有冇教六四吖」,黃答有。梁即笑說:「咪係囉」。黃指梁當時「幾寸吓」,沒把這議題放在眼內,「佢覺得係一樣廢嘅嘢,唔需要回應,不斷講房屋。反而呢件最唔關事嘅教育政策,最後辣到全城起哄」。7月《中國模式》手冊捲起反洗腦風暴,黃指梁振英開始錯判形勢,「吳克儉虧虧地,單一議題谷到九萬人上街,梁振英竟然想用民望打消耗戰,唔肯企出嚟,成件事一發不可收拾」。8月底,政府把一早拒絕加入開展委員會的黃之鋒、家長代表陳惜姿等人強行列入「邀請中」名單,火上加油。學民思潮隨即把矛頭由吳克儉轉向梁振英,大眾焦點由教育議題提升至管治層面。學生在政總絕食翌日,梁到場探望。黃與梁再次交鋒,恍如隔世,「佢跌watt跌得好勁,變咗一嚿飯,烚吓烚吓。佢明明好鍾意做親民騷,今次為勢所逼先出現,連慰問學生都唔識」。

直至12萬人9月7日逼爆金鐘梁振英才拋出修訂方案降溫,一切已太遲,黃之鋒預言:「國教仲未解決,新界東北方案隨時變國教翻版。佢再唔撤回(國教)指引,隨時執得笠」。

發表留言